Obchodní ekonomická data a informace o zákaznících jsou nejdůležitějším zdrojem interních informací, nad kterými také probíhá nejvíce analýz. Ty jsou pak podkladem pro operativní i strategické plánování a řízení společnosti.
Pokud v zákaznických datech nechybí adresa (nebo rovnou zeměpisné souřadnice), je možné z této databáze vytvořit mapovou vrstvu. Potom můžete využít veškerých dalších informací, které máte k zákazníkům připojené, a přehledně je analyzovat na mapě. Výsledky analýz Vám přinesou odpovědi na tyto otázky:
Pokud budete znát na tyto a další podobné otázky odpověď, budete schopni lépe reagovat na vývoj trhu a kroky konkurence.
Efektivní rozdělení území mezi obchodní zástupce společnosti a optimální návrh spádových oblastí pro prodejní nebo servisní jednotky jsou častou úlohou geografických analýz. Klíčovou roli zde hraje správná kombinace všech dostupných dat, včetně historických obchodních dat klienta.
Řada společností řeší podobné úlohy intuitivně a ochuzují se tak o možnost zahrnout do svých analýz více proměnných, které spolu zdánlivě nesouvisí. Pokud potřebujete řešit podobné úlohy, rádi Vám pomůžeme řešit následující úlohy:
Důsledek nesprávného rozhodnutí při výběru lokality pro nový obchod, pobočku nebo sklad je většinou kritický. Spolehlivé a úplné informace jsou v oblasti expanze velice důležité. Zároveň musí být tyto informace prezentovány přehledně a jasně.
Klíčovým úkolem je příprava a realizace projektů na rozmístění nových prodejních jednotek na existujícím trhu a průběžné hodnocení a analýza kanibalizace stávajících prodejen. Tyto strategie mohou brát v úvahu demografické charakteristiky, konkurenci, nákupní zvyklosti, současné vlastní prodejny, dopravní dostupnost, ekonomický růst regionu a další důležité parametry. Výsledky geografických analýz Vám pomohou:
V současné době jsou data o populaci velmi důležitým zdrojem informací pro rozhodování nejen ve státní správě, ale i v komerčních institucích. Nejznámějším a komplexním zdrojem dat je zcela bezesporu Sčítání lidu, které se provádí každých 10 let.
Velmi často jsou data ze Sčítání lidu doplňována i o další důležité informace, například průměrnou mzdu v regionech, kupní sílu obyvatel, nákupní a jiné zvyklosti obyvatel, pohyb obyvatel v průběhu dne, nebo celou řadu odvětvových statistik pro oblasti stavebnictví, zemědělství, průmyslu apod.
GIS řešení vám umožní všechna tato data zobrazit, kombinovat s vlastními daty, analyzovat a odpovědět vám na otázky:
V průmyslových a technicky zaměřených společnostech je používání geografických informačních systémů nezbytnou součástí. Vodárny, dodavatelé elektrické energie, plynárny nebo telekomunikační společnosti musí mít perfektní přehled o svých zařízeních a musí být připraveni řešit kritické situace na své síti.
Kromě standardních geografických analýz je zde také velmi důležitá schopnost výměny a kompatibility dat mezi různými platformami a aplikacemi, zvláště pak mezi CAD a GIS řešeními. Nejčastěji řešenými problémy jsou:
Informační marketingový materiál o programu MapInfo Pro.
PDF 802 kB
(česky)
Informační marketingový materiál o programu MapInfo Pro.
PDF 802 kB
(česky)
Informační marketingový materiál o aplikaci GeoMarker Pro.
PDF 834 kB
(česky)
Informační marketingový materiál o aplikaci GeoMarker Pro.
PDF 834 kB
(česky)
Informační marketingový materiál o řešení Spectrum Spatial Analyst.
PDF 903 kB
(anglicky)
Informační marketingový materiál o řešení Spectrum Spatial Analyst.
PDF 903 kB
(anglicky)
Informační materiál o datech ze Sčítání lidu 2011 v České republice.
PDF 703 kB
(česky)
Informační materiál o datech ze Sčítání lidu 2011 v České republice.
PDF 703 kB
(česky)
Informační materiál o datech ze Sčítání lidu 2011 na Slovensku.
PDF 635 kB
(česky)
Informační materiál o datech ze Sčítání lidu 2011 na Slovensku.
PDF 635 kB
(česky)